Mariusz
Główny grafik
Dołączył: 02 Cze 2007
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Kędzierzyn- Koźle
|
Wysłany: Pon 0:42, 18 Cze 2007 Temat postu: Opis świata. |
|
Opis świata:
1. Geografia:
Królestwo Karedonii to jedno z kilkunastu państw mieszczących się na Kontynenencie. Można tu spotkać wszelkie formy ukształtowania terenu: niziny, wzniesienia, góry. Jest tu bardzo dużo lasów. Przez państwo płyną dwie rzeki: Olwen ciągnąca się od północnego zachodu do południowego wschodu, oddzielająca zamieszkały przez Elfy las Melyonen od reszty ziem, oraz Meriel płynąca od północnego wschodu na południe, stanowiąca granicę z dzikimi krainami- niedostępnymi terenami, o których krąży więcej legend niż faktów. Na północnym wschodzie leżą góry Narghalt, w których zadomowiły się krasnoludy. Wydobywają oni stamtąd cenione na całym Kontynencie kruszce. Reszta ras- ludzie, gnomy i hobbici zajęli centrum Karedonii.
2. Biologia:
W całym Królestwie można odnaleźć różne rodzaje roślin i zwierząt.
W przypadku tych pierwszych, część z nich ma właściwości lecznicze, a część z nich- magiczne. Można z nich pozyskiwać róznego rodzaju substancje i eliksiry, trzeba jednak mieć oczywiście odpowiednią wiedzę.
Zwierzęta są z reguły bardziej płochliwe niż agresywne, zdarzają się jednak takie, które zasługują na miano potworów. Najczęściej są to zwykłe stwory, które mogą zranić bądź zabić przy bliskim kontakcie, jednak w rejonach, w których odziałuje czarna magia, często przybierają one na sile, zyskują niezwykłe umiejętności.
3. Magia:
Magia występuje na całym Kontynencie pod trzema postaciami:
Magia Życia:
Adepci tego typu magii nade wszystko stawiają przyrodę, zdrowie, życie. Są najbardziej szanowanym czarodziejami w państwie, często przyjmują rolę medyków. Po osiągnięciu Ostatniego Poziomu (jest ich dziesięć) zdobywają tytuł Mistrza Magii Życia. Potrafią wtedy wyleczyć każdą chorobę, wytwarzać mikstury uśmierzające ból, przywracające siły fizyczne i magiczne, przywracać siły, podnosić morale oraz leczyć całe oddziały wojsk a nawet przywrócić zmarłego do życia w pełnej witalności. Kodeks zabrania im wytwarzania jakichkolwiek substancji szkodzących człowiekowi.
Wybierając ten rodzaj magii, Twoja postać od początku będzie potrafiła:
- leczyć stłuczenia i otwarte rany
- przyrządzać napój uśmierzający ból
- wytwarzać krótkotrwały (kilka minut) napój energetyczny
Magia śmierci:
Magowie posiadający wiedzę z zakresu magii śmierci to alternatywa dla Magów Życia. Nie są tak szanowani jak adepci pierwszego typu magii. Społeczeństwo nie daży ich dużą dozą sympatii ani zaufania. Potrafią oni wytwarzać mikstury oszałamiające, zatrzymujące władzę w członkach, odbierające życie- wszelkie, jakie mogą zaszkodzić istocie żywej. Ponadto, gdy osiągną poziom Mistrza Magii Śmierci (ostatni, również dziesiąty) potrafią wskrzesić zwłoki oraz podporządkować je swojej woli.
Wybierając ten rodzaj magii, Twoja postać od początku będzie potrafiła:
- wytwarzać eliksir podnoszący obrażenia zadawane przez broń
- wytwarzać eliksir, który przez 24 będzie osłabiał postać, której został podany
- rzucać zaklęcie osłabiające przeciwnika
Magia Żywiołów:
Dzieli się na cztery Specjalności. Z każdym poziomem adepci poznają zaklęcia, które przynoszą większe obrażenia.
Ścieżka Ognia:
Czarodzieje, którzy wybiorą ścieżkę Magii Ognia, będą potrafili wzniecać ogień za pomocą zaklęcia, miotać ogniste kule, tworzyć Pierścień Płomieni. Ostatni poziom pozwala na tworzenie Ściany Ognia oraz podpalanie budynków oraz ludzi na nieograniczoną odległość. Niczym jest dla niż żywioł powietrza, za to nie potrafią radzić sobie z wodą.
Wybierając ten rodzaj magii, Twoja postać od początku będzie potrafiła:
- miotać niewielkie kule ognia
- wzmacniać ciosy swej broni ogniem (+1 pkt obrażeń)
- stworzyć pojedynczy Pierścień Ognia (po wykorzystaniu tego czaru energia maga zmaleje o połowę)
Ścieżka Wody:
Magowie Wody walczą, wykorzystując ten właśnie żywioł. Potrafią zmaterializować wodę, rękoma tworzyć Strumienie, którymi mogą odepchnąć wrogów, a na ostatnim poziomie manipulować rzekami, jeziorami, a nawet morzami. Bez problemu radzą sobie z ogniem, za to klęską kończą się ich starcia z magami ziemi.
Wybierając ten rodzaj magii, Twoja postać od początku będzie potrafiła:
- stworzyć na krótki czas Strumień
- stworzyć niewielkie ilości wody pitnej
- dłużej powstrzymywać pragnienie
Ścieżka Ziemi:
Magowie Ziemi wykorzystują podczas starć ziemię. Potrafią zmaterializować piach, szukać pod gruntem żył energii, wody, oraz, na ostatnim poziomie, wzniecać trzęsienia ziemi. Magowie Ziemi potrafią bez trudu pokonać Magów Wody, przegrywają jednak w pojedynkach z Magami Powietrza.
Wybierając ten rodzaj magii, Twoja postać od początku będzie potrafiła:
- zmaterializować niewielkie ilości piasku
- wyszukać pod ziemią żyły energii
- wyczarować na odpowiednim gruncie dowolną jadalną roślinę
Ścieżka Powietrza:
Czarodzieje, którzy posiądą władzę nad powietrzem, potrafią miotać wszystkim, co stanie im na drodze, zmieniać kierunek i siłę wiatru oraz wzniecać zamiecie. Niegroźni dla nich są Magowie Ziemi, jednak nie mają szans w starciu z Magami Ognia.
Wybierając ten rodzaj magii, Twoja postać od początku będzie potrafiła:
- pchnąć powietrze z siłą zdolną obalić nieopancerzonego mężczyznę
- miotać niewielkie przedmioty
- podgrzewać emitowane powietrze do + 25 stopni Celsjusza
Każdy czarodziej zaczyna grę z pierwszym poziomem znajomości danej magii. Innych zaklęć magowie mogą nauczyć się znajdując magiczne zwoje, księgi, bądź uczęszczając na nauki do Wieży Życia, Wieży Śmierci oraz Świątyni Żywiołów (to wiąże się zawsze z wysoką opłatą, jednak nauka przebiega znacznie szybciej). Wyższy poziom zdobywają z czasem podczas rozgrywki bądź w wspomnianych budowlach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|