rrico
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
|
Wysłany: Czw 10:07, 21 Cze 2007 Temat postu: Pytania, informacje o samej sesji |
|
Tytaj będą różne informacje i pytania powiązane ściśle z przebiegiem sesji.
Kilka wyjaśnień:
Świat gry toczy się własnym torem. O ile postacie niczego w nie zmienią w przebiegu życia, przebiega ono swoim normalnym rytmem - rolnicy uprawiają rośliny, ktoś ginie w uliczce miasta, na farmie widziano ponoć elfa, coś tam się stało. Ingerencja graczy może ten przebieg zmienić - elf został złapany, zabójca przestraszył się zdemaskowania i facet przeżył, itp. Jednak nie wszystkie działania będą miały tak wielki zasięg. Niektóre nie wywrą zbyt wielkiego wpływu na otoczenie, zależy to od ich skali.
Kolejna sprawa to opisy lokacji. Wchodząc gdzieś nie widać wszystkiego od razu, dlatego coraz bardziej szczegółowe rzeczy będę podawał w kolejnych postach, jeśli ktoś zadba o to, żeby poznać otoczenie lepiej. Bez przyglądania się większość ludzi nie dostrzega rysunku wydłubanego nożem w stole, pająka pod sufitem, albo nawet wielkich mebli w większej części ukrytych za kotarą. Od działań postaci zależy ile zobaczą i jaki zrobią z tego użytek.
Walki toczą się w systemie umownym turowym. Można wykonać jednak tyle akcji, ile wynika ze zdrowego rozsądku. Jeżeli ktoś rozpisze więcej, część jego akcji zostanie przeniesiona do kolejnej tury lub pominięta całkowicie. To chyba jasne, przeciwnik też wykonuje ruchy. Do niektórych, spornych akcji będę wykonywał dodatkowe rzuty, ponieważ większość walk toczy się opisowo. Jednak okoliczności szczególne będą oparte na mechanice. Zwłaszcza konflikty wewnątrz drużyny. Wtedy decydują kości. Jednak większość akcji znajdzie rozwiązanie logiczne, wynikające z opisów w postach. Powinny być na tyle ciekawe, żeby odwzorować nieistniejącą w PBF mechanikę, muszą zawierać sens czynności.
Wymagam pisania postów dłuższych niż 3 zdania. Sam element dialogu czy pojedyncza czynność niewiele wnosi do przygody. Poza wypowiadanymi słowami postać prawdopodobnie coś robi, nawet mimochodem, takie szczegóły barwnie oddają obraz świata. Bohater to nie robot, że dostaje polecenie speak i nawija, oprócz tego może się oprzeć o drzewo, gapić w ziemię czy gniazdo na drzewie.
Ważna uwaga. Dozwolone jest drobne ingerowanie w świat. Dotyczy to mało ważnych kwestii małego kalibru, które mogą być obecne w świecie gry, przykładowo postać obserwuje przelatującego dzięcioła albo śledzi tor wiewióry na drzewie. To niewiele wnosi, ale może ubarwić otoczenie. W takich przypadkach dozwolona jest ingerencja gracza. Wynika to z faktu, że każdy wyobraża sobie świat trochę inaczej, dzielenie się takimi drobiazgami pomaga wszystkim poczuć podobny klimat, a to tworzy wspólną wizję przestrzeni gry.
Kiedy nie jesteście pewni jakiejś akcji, a chcecie zaplanować drugą następującą po niej, używacie trybu przypuszczającego. Czyli, jeżeli to i to się uda, zrobię wtedy to czy tamto. A jeśli się nie uda, postąpię tak i siak. Wtedy czekacie na decyzję o powodzeniu czynności i już wiadomo co robicie dalej. Przykład: cios dochodzi; jeśli przeciwnik upadnie, obracam się do następnego, jeżeli będzie tylko ranny, wykonuje zwód. To dotyczy nie tylko walki.
To na razie tyle.
Post został pochwalony 0 razy
|
|