rrico
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
|
Wysłany: Wto 17:19, 19 Cze 2007 Temat postu: Tworzenie postaci |
|
W grze nie ma ścisłej mechaniki, postać może robić cokolwiek, jednak należy określić kim jest. Postać tworzona jest opisowo, to od Waszej inwencji zależy, kim będzie. Musi być jak żywy człowiek, którym chcielibyście być w nieznanym świecie.
Uwaga: z racji na sposób wprowadzenia do systemu, o czym dalej, NIE PODAJECIE danych związanych z pochodzeniem postaci. Jednak należy podać życiorys, bowiem określa on co postać potrafi.
Na potrzeby tego PBFa zostaniecie wprowadzeni w dość specyficzny sposób. Mianowicie objawiacie się w nieznanym świecie, tylko podobnym do Waszego poprzedniego, zostanie to odegrane. W związku z tym bohaterowi może się wydawać że wie, gdzie jest, jednak świat ten w rzeczywistości wygląda inaczej, a postać niczego o nim nie wie. Ma tylko bagaż doświadczeń, które należy uzasadnić, oraz kilku przedmiotów podstawowych.
Posiadane przedmioty określa rzut k10, można mieć tylko tyle przedmiotów. Jako przedmiot uważana jest każda sztuka dowolnego obiektu. Amunicja liczona jest jako jeden przedmiot, można mieć max 12 pocisków. Ubranie traktowane jest na sztuki z wyjątkiem przedmiotów parzystych (skarpety, rękawiczki). Sakiweka czegokolwiek traktowana jest jak jeden przedmiot. Jeden pojemnik na sprzęt traktowany jest jak 0 przedmiotów, każdy kolejny jako 1. Księgi czarów liczone są jako 1 przedmiot, lecz każdy pergamin liczy się osobno. Ponadto nie ma pewności, że dane czary zadziałają w tym świecie i jak.
Umiejętności określa rzut k10, można posiadać tylko określoną liczbę umiejętności. Jednak są to umiejętności zbiorowe, przykład: pułapki (obejmuje wykrywanie, zastawianie, rozbrajanie pułapek), kradzież (obejmuje kradzież, k. kieszonkową, włamanie, obsługę narzędzi złodzieja itp.). Macie 20 punktów do wydania na umiejętności, każdej grupie przydzielacie tyle, ile uważacie że postać posiada, albo ile jest uzasadnione dla tego typu bohatera.
Umiejętności walki podzielona jast na 4 mniejsze: bez broni, broń ręczna, broń strzelecka, broń dwuręczna, które należy liczyć osobno.
Statystyki postaci określa się wydając punkty. Do statystyk podawane są następujące wartości:
Budowa
Zręczność
Atak
Obrona
Wola
Intelekt
Percepcja
Ogłada
Otrzymujecie 20 punktów do wydania.
Kolejne 10 punktów otrzymujecie z przeznaczeniem na skille lub przedmoty dodatkowe, w przeliczeniu 1x1.
Poniżej przedstawiam kilka profesji. Nie są one jednoznaczne, określają grupy zajęć, jakie mogą wykonywać ludzie, również bohaterowie. Jednak miło by było, gdybyście dokładniej sprecyzowali kim postać jest i jakie ma ambicie.
Oto lista profesji grupowych:
- niewolnik/jeniec/więzień
- szaman/mnich (wybranej specjalności)
- rolnik/hodowca
- myśliwy/łowca
- rybak/wędkarz
- drwal/leśnik
- rzemieślnik/producent (wybranej kategorii)
- przywódca/lider (klanu, oddziału ludzi, jakiejś służby)
- kupiec/handlarz/kramarz
- najemnik/służący (określonego fachu)
- górnik/wydobywca złóż
- zwiadowca/tropiciel
- wojownik/żołnierz/milicjant
- marynarz/żeglarz
- złodziej/włamywacz
- bandyta/banita/zbój
- oszust/kanciarz/naciągacz
- zabójca/morderca
- artysta (różne specjalności)
- goniec/posłaniec/kurier
Zastrzegam sobie prawo do ingerowania i korygowania postaci. Zwykle to jeżeli postać jest dopracowana, może to być korzystne dla gracza, bo otrzymuje coś dodatkowego. Ale jeśli postać jest nieprzemyślana i zrobiona pobieżnie, może to być dla kogoś trudne. Nie przepuszczam postaci robionych po łebkach.
Gotowych bohaterów i poprawki przesyłacie na pw.
Post został pochwalony 0 razy
|
|